اپیلاسیون موهای زائد در صدها سالن اپیلاسیون اپی یار

مدت زمان رشد مجدد موها بعد از اپیلاسیون

اپیلاسیون از دوران باستان موثرتر از روش اصلاح با تیغ برای از بین بردن موهای زائد بدن از ریشه بوده و نتیجه آن داشتن پوستی  نرم و لطیف است. در واقع امروزه نیز بهترین روش برای رهایی از شر موهای زائد همین اپیلاسیون است و هیچ کدام از روش های جایگزین به اندازه اپیلاسیون کارساز و بی خطر نیست. به جرات می توان گفت که برای تمام قسمت های بدن مانند بازوها، پاها، خط بیکینی، زیر بغل، صورت، سینه، ابرو می توان از اپیلاسیون استفاده کرد و تنها در گوش و بینی نمی توان از آن بهره برد.

چقدر طول می کشد تا مو ها بعد از اپیلاسیون رشد کنند , رشد مجدد مو ها بعد از اپیلاسیون چقدر زمان می برد , چه مدت بعد از اپیلاسیون مو ها دوباره در می آیند

حتما قبل از اقدام به انجام اپیلاسیون و تجربه آن برای اولین بار دوست دارید بدانید که " مدت زمان رشد مجدد موها بعد از اپیلاسیون چقدر خواهد بود؟ " در این مقاله به طور مفصل به سوال شما پاسخ داده شده است.

اپیلاسیون کمک زیادی برای از بین بردن موهای زائد از ریشه می کند و رشد مجدد موها بعد از آخرین اپیلاسیون بین 3 تا 6 هفته طول می کشد. با این حال مدت زمان رشد مجدد موها به عوامل زیادی بستگی دارد که این عوامل در افراد متفاوت است.

عوامل موثر بر رشد مجدد مو بعد از اپیلاسیون

چرخه رشد مو بعد از اپیلاسیون

چرخه رشد مو پس از اپیلاسیون شامل سه مرحله اصلی است : 1- مرحله رشد 2- مرحله استراحت 3- مرحله انتقال. در این چرخه ، حدود 80 الی90٪ فولیکول های مو در فاز رشد هستند ، 2 الی3٪ در مرحله انتقالی و 10-15٪ در فاز استراحت هستند. همیشه موهایی که در زیر پوست هستند و یا رشدشان تازه به سطح پوست یا بالاتر از سطح پوست رسیده ، نسبت به همدیگر رشدهای متفاوتی می توانند داشته باشند. اپیلاسیون موهای روی پوست را از ریشه کنده و از بین می برد. همچنین رشد مجدد آنها در بین افراد متفاوت بوده و ممکن است موهای زائد از بین رفته در چند روز یا چند هفته آینده بر روی پوست تان قابل رویت باشند.


چقدر طول می کشد تا مو ها بعد از اپیلاسیون رشد کنند , رشد مجدد مو ها بعد از اپیلاسیون چقدر زمان می برد , چه مدت بعد از اپیلاسیون مو ها دوباره در می آیند

مرحله آناژن

اولین مرحله از رشد مو مرحله آناژن است. مو های جدید در این مرحله از چرخه رشد مو بعد از اپیلاسیون تولید می شود. در هر زمان تقریبا 85٪ از تمام موهای بدن در مرحله رشد خواهند بود. بهترین زمان در چرخه رشد مو برای اپیلاسیون مرحله آناژن است چون اکثر مو های بدن همزمان در مرحله آناژن هستند.

مرحله کاتاژن

مرحله کاتاژن مرحله دوم در چرخه رشد مو است. در این مرحله، ساقه مو به سمت بالا رشد کرده و خود را از غده جدا می کند. هنگامی که مو خود را از غده جدا کرد، ارتباطش با منابع خونی قطع می شود. این به این معنی است که مو دیگر هیچ گونه مواد مغذی و یا رنگدانه دریافت نمی کند. این موضوع دلیل اصلی کسل کننده و ناسالم به نظر رسیدن مو ها در این مرحله است. در هر زمان تنها 2 تا 3 درصد از موهای بدن در این مرحله خواهند بود.

مرحله تلوژن

در این مرحله از چرخه رشد موست که مو در بلندترین اندازه خود بوده و موها به طور کامل در فولیکول راست شده اند، که امکان نمایان شدن مو روی پوست را فراهم می کند. احتمال ریزش یا حالت گیری مو در این مرحله بیشتر است. در هر زمان تنها 15 درصد از مو ها در این مرحله قرار دارند.

مدت رشد مو در افراد

موها در نواحی مختلف صورت و بدن دوره رشد متفاوتی دارند و گاها موی های یک ناحیه از بدن مانند پاها ممکن است رشد یکسانی نداشته باشند. همچنین سن فرد، فصول سال، میزان هورمون ها و ژنتیک در سرعت رشد مو نقش بسزایی دارند. میزان رشد مو در افراد مسن نسبت به جوانان کمتر بوده بنابراین، دختر های جوان در مقایسه با خانم های مسن نیاز به اپیلاسیون بیشتری دارند.

نوع موم مورد استفاده در اپیلاسیون

شاید دانستن این موضوع برای تان جالب باشد که جنس و مواد تشکیل دهنده موم استفاده شده توسط اپیلاسیون کار نقش بسزایی در مدت زمان رشد مجدد مو ها پس از اپیلاسیون دارد بنابراین هزینه ای که سالن های اپیلاسیون برای استفاده از موم های مختلف می گیرند بی دلیل نبوده و به خاطر تاثیر آنها در طولانی تر شدن رشد مجدد مو ها پس از اپیلاسیون است. ترکیب استفاده شده در تعدادی از موم ها روی فولیکول های مو اثر کرده و مانع تغذیه و رشد سریع مو ها می شوند . نکته بسیار مهم و خوشحال کننده برای ما دختر ها درباره اپیلاسیون این است که اپیلاسیون باعث ضعیف تر شدن فولیکول های مو شده و به مرور زمان مو ها نازکتر و ظریف تر در می آیند و گاها رشد مو ها به کل متوقف می شود.

چقدر طول می کشد تا مو ها بعد از اپیلاسیون رشد کنند , رشد مجدد مو ها بعد از اپیلاسیون چقدر زمان می برد , چه مدت بعد از اپیلاسیون مو ها دوباره در می آیند

عوامل دیگر تاثیر گذار در مدت زمان رشد مجدد مو ها بعد از اپیلاسیون

جالب است بدانید نوع تغذیه و حتی دمای منطقه در سرعت رشد مو تاثیر دارند. این دو عامل که حتی روی ژنتیک افراد موثر هستند نقش مهمی در میزان رشد موی بدن آنها دارند در مناطق گرمسیر مانند اهواز و بندرعباس رشد موها سریعتر بوده و این در حالیست که دختر های ساکن شهر های سردسیر مانند اردبیل و تبریز موهای بدن شان کندتر رشد می کنند و این موارد برای فصول گرم و سرد سال هم صادق بوده و به همین دلیل است که تقاضا برای اپیلاسیون در ماه های گرم سال بیشتر بوده و تخفیف سالن های اپیلاسیون هم کمتر می باشد.

خوراکی هایی که غنی از امگا 3 هستند مانند ماهی ، حبوبات و آجیل رشد مو ها را سریعتر کرده و دشمن اپیلاسیون به شمار می آیند. بنابراین اگر می خواهید مدت زیادی بعد از اپیلاسیون مو هایتان رشد نکنند بهتر است کمتر از مواد غذایی حاوی امگا 3 استفاده کنید.

سوالات متداول درباره اپیلاسیون

در ادامه سوالات متداولی که ذهن همه را قبل از اولین اپیلاسیون درگیر می کند مطرح کرده و به آنها پاسخ داده خواهد شد. امیدوارم جواب سوال مدت زمان رشد مجدد موها بعد از اپیلاسیون را گرفته باشید.

چقدر طول می کشد تا مو ها بعد از اپیلاسیون رشد کنند , رشد مجدد مو ها بعد از اپیلاسیون چقدر زمان می برد , چه مدت بعد از اپیلاسیون مو ها دوباره در می آیند

آیا اپیلاسیون مو ها را نازکتر می کند؟

بله اپیلاسیون به دلیل تضعیف و از بین بردن فولیکول های مو موجبه نازکتر شدن مو ها می شود البته در دفعات اول نازکی مو ها ملموس نخواد بود اما بعد از 4 جلسه اپیلاسیون نازکتر شدن مو ها یا حتی عدم رشد آنها قابل رویت خواهد بود. با ادامه روند اپیلاسیون، موهای جدید نازک تر، ظریف تر و سبک تر خواهند بود حتی ممکن است با انجام اپیلاسیون در بلند مدت رشد مو متوقف شده و به خاطر از بین رفتن فولیکول های مو از ریشه موها دیگر رشدی نداشته باشند.

موها بعد از اپیلاسیون چطور رشد خواهند کرد؟

بعد از پیلاسیون، پوست به طورطبیعی سخت و ضخیم ترمی شود. بنابراین، شما باید با نوشیدن مایعات کافی خصوصا آب پوست خود را هیدراته و مرطوب نگه دارید همچنین مالش دادن پوست به طور ملایم و آهسته بسیار مفید خواهد بود. کرم های مرطوب کننده و روغن درخت چای از جمله مرطوب کننده های عالی برای پوست هستند. توجه داشته باشید که استفاده از مرطوب کننده ها باید 24 ساعت بعد از اپیلاسیون صورت گیرد.

آیا اپیلاسیون به پوست آسیب می رساند ؟

دردی که هنگام اپیلاسیون احساس خواهید کرد به میزان کشش پوست ، تغذیه ، ضخامت فولیکول ها و حساسیت پوست شما بستگی دارد. درد حاصل از اپیلاسیون برای همه قابل تحمل بوده و همه می توانند از روش اپیلاسیون استفاده کنند اما بدیهی است بیرون کشیدن موهای ضخیم از ریز پوست به این راحتی هم نخواهد بود. با این وجود کاهش درد اپیلاسیون با تغذیه و شگرد های مختلف امکان پذیر است که در مقاله ای جدا قبلا به آن پرداخته ایم برای مطالعه مقاله روش های کم کردن درد اپیلاسیون به اینجا سر بزنید.

چقدر طول می کشد تا مو ها بعد از اپیلاسیون رشد کنند , رشد مجدد مو ها بعد از اپیلاسیون چقدر زمان می برد , چه مدت بعد از اپیلاسیون مو ها دوباره در می آیند

آیا اپیلاسیون باعث قرمزی پوست و تحریک آن خواهد شد!

قرمزی پوست بعد از اپیلاسیون به حساسیت پوست شما بستگی دارد. تنها 15 درصد اپیلاسیون کنندگان دچار قرمزی پوست بعد از اپیلاسیون می شوند که چاره آن استفاده از روغن گل سرخ پایه زیتون است که از عطاری های معتبر می توان آن را تهیه کرد. البته این قرمزی نهایتا یک روز بعد از اپیلاسیون برطرف می شود اما در مواقع ضروری می توانید از همین روغن گل سرخ پایه زیتون استفاده کنید که سریعا قرمزی پوست را برطرف می کند.

بلندی مو برای انجام اپیلاسیون باید چقدر باشد ؟

برای نتیجه گیری خوب و مطلوب بهتر است بلندی مو نیم سانتیمتر باشد اگر بلندی مو های تان کمتر باشد درد بیشتری احساس خواهید کرد و باید از روش های کاهش درد اپیلاسیون که قبلا در مقاله ای جدا به آن پرداخته شده استفاده کنید.

دیگر هشدارهایی که نیاز هست در یاد و خاطر خود نگه دارید

دوران قاعدگی حساس ترین زمان پوست خانوم ها بوده بنابراین در این دوران و چند روز قبل از آن به هیچ وجه اپیلاسیون نکنید چون نه تنها رشد مجدد مو هایتان پس از اپیلاسیون سریعتر خواهد بود بلکه باعث کلفتتر شدن مو ها ، درد بیشتر و جوش های قرمز می شود. این نکته به دلایلی همیشه توسط متخصصین پوست انکار شده است اما با رعایت آن تجربه خوبی از اپیلاسیون خواهید داشت.

چقدر طول می کشد تا مو ها بعد از اپیلاسیون رشد کنند , رشد مجدد مو ها بعد از اپیلاسیون چقدر زمان می برد , چه مدت بعد از اپیلاسیون مو ها دوباره در می آیند

در دوران بارداری با توجه به تعریق بالا ، پوست حساستر شده و درد بیشتری احساس خواهید کرد. بنابراین بهتر است اقدامات پیشگیرانه اضافی در این دوران داشته باشید.

اگر سابقه آلرژی به کرم یا ژل اپیلاسیون خاصی را دارید باید قبل از اپیلاسیون این مورد را به اپیلاسیون کار اطلاع دهید تا از بروز آسیب های پوستی جلوگیری شود. همچنین مبتلایان به دیابت یا افرادی که مشکلات خاص پوستی دارند و برای درمان دارو مصرف می کنند باید قبل از اپیلاسیون با پزشک متخصص پوست مشورت کنند و درصورت اجازه این کار بهتر است روش های مراقبت از پوست بعد از اپیلاسیون را هم به کار بگیرند. این نکته را هم باید به یاد داشته باشید که در صورت مخالفت متخصص نباید این کار را انجام دهید و از راهکارهای دیگر از بین بردن موهای زائد استفاده کنید.

از مصرف الکل یا نوشیدنی های کافئینی قبل از اپیلاسیون اجتناب کنید. این نوشیدنی ها با سفت کردن منافذ پوست انجام اپیلاسیون را سخت تر کرده بنابراین کنده شدن موها با درد شدید همراه خواهد بود.

در صورتی که تمایل دارید مزایای اپیلاسیون نسبت به اصلاح با تیغ را بدانید حتما مقاله ای که قبلا با عنوان اپیلاسیون یا اصلاح با تیغ کدام یک بهتر است و چرا؟ را مطالعه کنید. مطالب خواندنی و دانستنی زیادی در این مقاله گفته شده است.

تجارب خود را از طریق ایمیل support@epiyar.com با ما در میان بگذارید. امیدوارم مقاله مدت زمان رشد مجدد موها بعد از اپیلاسیون برای شما مفید واقع شده باشد و جواب سوال خود را دریافت کرده باشید.

منبع : اپی یار
 


کلمات کلیدی : چقدر طول می کشد تا مو ها بعد از اپیلاسیون رشد کنند رشد مجدد مو ها بعد از اپیلاسیون چقدر زمان می برد چه مدت بعد از اپیلاسیون مو ها دوباره در می آیند
نویسنده : اپی یار | تاریخ : 9/15/2016 7:31:07 PM

برترین سالن های اپیلاسیون ایران


خاتون

خاتون

تهران


به پوستتان احترام بگذاريد🌹🌸🌺🌷🌻 انجام كليه امور وكس و اپيلاسيون ليفت و لمينت مژه و ابرو،،كاملا تخصصي وتضميني همه روزه بجز جمعه ها از ٩ صبح الي ٦ بعداز ظهر. ...



جزئیات ...
مرکز مراقبت پوست،فشیال، اپيلاسيون و وكس خاتون

مرکز مراقبت پوست،فشیال، اپيلاسيون و وكس خاتون

تهران


ارائه كليه خدمات پاکسازی و فشیال پوست،، لیفت و لمینت مژه و ابرو،، وكس و اپيلاسيون با پيشرفته ترين متد روز با استفاده از مواد فرانسوی ، مومهاي فاين وكس ...



جزئیات ...
سالن بدن زیبا

سالن بدن زیبا

تهران


اولین سالن وکس تخصصی ویژه اقایان در ایران نماینده وکس مالزی در ایران اموزش دیده و سابقه ۵سال کار در کشور مالزی تنها مرکز تخصصی وکس با مواد مخصوص اقایان در ...



جزئیات ...

اپیلاسیون تخصصی هوردخت

اپیلاسیون تخصصی هوردخت

مشهد


اپیلاسیون تخصصی با بهترین مواد ضدحساسیت و کادری مجرب در کمترین زمان با یکبار مراجعه صددرصد مشتری ما خواهید شد ساعت کاری ۱۱ تا ۷ ...



جزئیات ...
سالن تخصصی اپیلاسیون ایده

سالن تخصصی اپیلاسیون ایده

مشهد


خاص بودن را با ما تجربه کنید دارای اتاق مجزا مخصوص اپیلاسیون با برند های معروف بیوتی ایمیج موم ترکیبی ویژه پک یک بار مصرف با اولین مراجعه مشتری دائم ما ...



جزئیات ...
گروه زیبایی کهبد

گروه زیبایی کهبد

مشهد


اپیلاسیون کل بدن باموم دایم وگیاهی۰۶۰۰۰تومان کسانی که ازاین سایت تماس بگیرن ۳۰%تخفیف استفاده ازژل ضدحساسیت استفاده ازلوازم یکبارمصرف ساعت کاری از۱۰صبح ...



جزئیات ...

سالن زیبایی شب

سالن زیبایی شب

شیراز


اصلاح ابرو و صورت با شمع خمیری اپیلاسیون به سبک جدید میکرو درم همرا با لیفتینگ با نازلترین قیمت انواع ماساژ بدن و تمامی خدمات آرایشی 20% تخفیف کلیه ...



جزئیات ...

سالن اپيلاسيون و اسپا فلور بيوتي اصفهان

سالن اپيلاسيون و اسپا فلور بيوتي اصفهان

اصفهان


اپيلاسيون حرفه اي هاااا🙋🙋 اصفهان خدمات خاص 👌مخصوص افراد خاص 👸 اپيلاسيون با خشاب وكس بهمراه لوسيون مخصوص بدن جهت رفع زير پوستي و جوش و خشكي پوست پديكور ...



جزئیات ...
لیزر موهای زائد زیرنظر پزشک متخصص

لیزر موهای زائد زیرنظر پزشک متخصص

اصفهان


ليزر موهاي زائد با جديدترين دستگاه روز دنيا با ٣٠ درصد ...



جزئیات ...
سالن زیبایی سمیرا میس

سالن زیبایی سمیرا میس

اصفهان


فوق تخصص گریم عروس با جدیدترین متد خدمات حرفه ای اپیلاسیون ، طراحی ناخن ، اکستنشن مو و مژه ...



جزئیات ...

سالن زیبایی مهرسیما

سالن زیبایی مهرسیما

رشت


کلیه خدمات آرایشی ، میکاپ ، شنیون ، هاشور ابرو ، رنگ و لایت و خدمات اپیلاسیون در فضای کاملا مجزا و ...



جزئیات ...